Sales Leader Cluster Argentina
Dazzler by Wyndham Buenos Aires Palermo
- Buenos Aires
- Permanente
- Tiempo completo
- Liderar y gestionar el equipo de ventas de los hoteles administrados en Argentina, enfocándose en los segmentos de grupos, corporativo, leisure, TMC (a cargo) y aerolíneas
- Desarrollar y ejecutar planes de ventas estratégicos para alcanzar los objetivos de ingresos y crecimiento en conjunto con el gerente regional de ventas
- Trabajar con los departamentos de Revenue, Marketing y Operaciones para asegurarse de que las estrategias de ventas estén alineadas con los objetivos generales de la región
- Generar planes de desarrollo para el equipo de ventas, incluyendo capacitación y coaching para mejorar las habilidades y el desempeño
- Fomentar un ambiente de trabajo colaborativo y motivador, y asegurarse de que el equipo esté enfocado en brindar un servicio excepcional a los clientes
- Analizar los resultados de ventas e identificar oportunidades para mejorar el desempeño del equipo utilizando las herramientas de Wyndham Hotels and Resorts
- Comunicarse efectivamente con el Manager Regional de Ventas y otros departamentos para asegurarse de que los objetivos y estrategias estén alineados
- Realizar visitas por mes tanto individuales como de su equipo
- Título universitario en Administración de Empresas, Turismo, Marketing o áreas relacionadas
- Experiencia mínima de 4 años en ventas, preferentemente en la industria hotelera o en roles comerciales relacionados con el turismo y liderazgo
- Habilidad para gestionar múltiples propiedades y trabajar con equipos diversos
- Conocimiento profundo del mercado hotelero de Argentina y de ventas en segmentos como corporativo, grupos, leisure y grupos
- Excelentes habilidades de negociación, comunicación y manejo de relaciones con clientes
- Capacidad de análisis de datos, preparación de informes y presentación de resultados a nivel ejecutivo
- Nivel intermedio de inglés
- Experiencia en liderazgo de equipos (idealmente mandos medios)
Employment Status: Full-timeEmployment DisclaimerIn some locations around the world, Wyndham Hotels & Resorts manages hotel properties on behalf of a third party owner. At many of those properties, the Hotel owner is the actual employer, and Wyndham Hotels & Resorts performs recruiting and hiring functions on behalf of the owner. I understand and agree that, by applying through this site, I may be applying for a position with a company other than Wyndham Hotels & Resorts where Wyndham Hotels & Resorts is serving only as the recruiter and will not be my actual employer.What we expect from youYou will play an important part in our mission to make travel possible for all by:∙ Being responsive, respectful and delivering great experiences to our guests, partners and communities.∙ Foster an inclusive environment where individuals feel empowered to bring their authentic selves to work and share their diverse perspectives.∙ Bring your best every day and strive to exceed expectations in all you do.What you can expect from usWith Wyndham Hotels & Resorts, you can expect a fulfilling career to include:∙ Growth opportunities through best-in-class training and career development, leadership training, mentorship opportunities and educational support.∙ Competitive salary and benefits.∙ Team member benefit programs that focus on nutrition, exercise, lifestyle management, physical and emotional wellness, financial health, and the quality of the environment in which all team members work and live.∙ A Culture of Diversity & Inclusion - Our inclusive culture infuses different perspectives that reflect our diverse customers and communities around the world.About WyndhamWyndham Hotels & Resorts is the champion of the everyday traveler. Every day, we work to make hotel travel possible for all. With more hotels than anyone else, we offer the largest and widest collection of hotel experiences in the world. So wherever and however people travel, Wyndham will be there to welcome them.